تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم
سرخط خبرها

مهدی صباغی درگذشت + علت فوت | احتمال خاکسپاری در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۰۷۶
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مهدی صباغی درگذشت + علت فوت | احتمال خاکسپاری در مشهد
«مهدی صباغی» هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون مدتی پیش در بیمارستان بستری شده بود که پس از بهبودی به منزل بازگشت، اما صبح امروز به دیار باقی شتافت.

به گزارش شهرآرانیوز، «مهدی صباغی» هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون مدتی پیش در بیمارستان بستری شده بود که پس از بهبودی به منزل بازگشت، اما صبح امروز به دیار باقی شتافت.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما این خبر را تایید کرد و گفت: این بازیگر به دلیل عوارض سکته ۱۳ خرداد ماه در بیمارستانی در کرج از دنیا رفت.

احتمالا این هنرمند در زادگاهش مشهد به خاک سپرده شود.

او در فیلم های، چون مهتاب روی سکو، آخرین نقش، راننده تاکسی، عاشق، ستاره‌ها (جلد ۲: ستاره است)، ستاره‌ها (جلد ۳: ستاره بود)، کافه ستاره، گل یخ، صورتی و. به ایفای نقش پرداخت.

مشهد عزیز را دوست دارم

مهدی صباغی با نام مستعار «فیروز» متولد‌۱۳۳۰ در مشهد، خاطرات بسیاری در تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما برایمان رقم زده است. یکی از افتخارات صباغی، این است که در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «پیشنهاد» به کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.

فوری: مهدی صباغی در قطعه هنرمندان بهشت رضا به خاک سپرده می‌شود

در رادیو نیز او علاوه‌بر تلاش‌هایی که برای احیا و معرفی لهجه مشهدی کرد، توانمندی این را داشت که با ۹‌لهجه گوناگون صحبت کند. همین موضوع، صباغی را از بسیاری از هم‌دوره‌ای‌ها و همکارانش متمایز می‌کرد.

بازیگری‌اش در «پلیس جوان» با نقش سرهنگ علی‌آبادی و «کافه‌ستاره» با نقش احمد را هر آدم فیلم‌بینی به خاطر دارد. «گل یخ» و «آسمان هشتم» نیز از‌جمله آثار سینمایی است که صباغی در آن‌ها توانمندی‌اش را روی پرده سینما به رخ کشید.

درباره مهدی صباغی؛ همشهری ِهنرمند؛ هنرمند پیش‌کسوت تئاتر، صدا و سیمای ایران و احیاگر لهجه مشهدی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->